מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות
הראשונים שהביאו את טיפול גלי ההלם לישראל!

תקנים והסמכות

תו איכות ISO 13485-1 ISO 9001 

עד 80% החזר לכל המבוטחים בביטוחי בריאות בסעיף מחליף ניתוח בגלי הלם בחברות הביטוח: 

הירשם עכשיו לייעוץ חינם!
או
הירשם עכשיו לייעוץ חינם!
או

סיבות לכאבים בגפיים ודרכי טיפול

רפואות - טיפול בגלי הלם > סיבות לכאבים בגפיים ודרכי טיפול
כאבים בגפיים

כאבים בגפיים, בין אם מדובר בכאב חד או בכאב עמום ומתמשך, עלולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים. הגפיים, הכוללות את הידיים והרגליים, חיוניות לביצוע פעילויות יומיומיות כגון הליכה, הרמה ונשיאת חפצים. לכן, הטיפול בכאבים בגפיים חיוני לשמירה על רווחה כללית.

גורמים לכאבים בגפיים

פציעות גפיים

שברים: שבר, או עצם שבורה, עלולים להיגרם כתוצאה ממכה ישירה, כגון נפילה או התנגשות. כאשר עצם בגפיים נשברת, היא עלולה לגרום לכאב מיידי, חמור, נפיחות ודימום. בהתאם לחומרת השבר, ייתכן שיהיה צורך בקיבוע עם גבס או סד, ובמקרים מסוימים ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי ליישר ולייצב את העצם.

נקעים ומתיחות: נקע מתרחש כאשר רצועה, הרקמה הסיבית המחברת עצמות זו לזו, נמתחת או נקרעת. מתיחה, לעומת זאת, כרוכה במתיחה או בקרע של שריר או גיד, הרקמה המחברת שרירים לעצמות. נקעים ומתיחות כאחד עלולים להיגרם ממתיחת יתר או פיתול של המפרק הפגוע, מה שמוביל לכאב, נפיחות וירידה בטווח התנועה.

פריקות: פריקה מתרחשת כאשר העצמות במפרק נדחקות החוצה ממצבן הרגיל, בדרך כלל עקב מכה או כוח פתאומיים. זה עלול לגרום לכאב עז, נפיחות וחוסר יכולת להזיז את המפרק. פריקות דורשות בדרך כלל טיפול רפואי כדי ליישר את העצמות ועלולות להיות מלוות בפציעות נוספות, כגון שברים או נזק לרצועה.

שימוש יתר ועומס חוזר דלקת גידים: דלקת גידים היא דלקת של גיד, הנגרמת לרוב עקב תנועה חוזרת ונשנית או שימוש יתר. צורות נפוצות של דלקת גידים בגפיים כוללות מרפק טניס, מרפק גולף ודלקת בגיד אכילס. התסמינים כוללים כאב, נפיחות ורגישות בגיד הפגוע, שלעתים קרובות מחמירים עם התנועה.

בורסיטיס: בורסות הן שקיקים קטנים ומלאי נוזלים שמרפדים ומפחיתים חיכוך בין עצמות, גידים ושרירים. בורסיטיס מתרחשת כאשר שקיקים אלה מודלקים, בדרך כלל עקב תנועה חוזרת ונשנית או לחץ ממושך. בגפיים, אתרים שכיחים לבורסיטיס כוללים את המרפק, הברך והירך. התסמינים כוללים כאב, נפיחות וקשיחות במפרק הפגוע.

תסמונת התעלה הקרפלית: תסמונת התעלה הקרפלית היא מצב שכיח שמשפיע על היד והפרק כף היד. זה קורה כאשר העצב המדיאני, שעובר דרך תעלת שורש כף היד בפרק כף היד, נלחץ עקב תנועות חוזרות ונשנות של היד או עמדות פרק כף היד. התסמינים כוללים כאב, חוסר תחושה, עקצוץ וחולשה ביד ובאצבעות.

מחלות מערכתיות

סוכרת: סוכרת היא מצב כרוני שמשפיע על יכולת הגוף לייצר או להשתמש באינסולין, הורמון חיוני להמרת סוכר לאנרגיה. לאורך זמן, רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות לפגוע בעצבים ובכלי הדם, מה שמוביל למצב הנקרא נוירופתיה סוכרתית. זה עלול לגרום לכאב, חוסר תחושה ועקצוץ בגפיים, במיוחד בכפות הרגליים.

מחלת עורקים פריפריאלית: מחלת עורקים פריפריאלית (PAD) היא בעיה במחזור הדם שבה עורקים צרים מפחיתים את זרימת הדם לגפיים. זה עלול לגרום לכאב ולעוויתות ברגליים, במיוחד במהלך פעילויות כמו הליכה או עלייה במדרגות. PAD ללא טיפול עלול להגביר את הסיכון לכיבים שאינם מחלימים, זיהומים ובמקרים חמורים, קטיעה. דלקת מפרקים שגרונית: דלקת מפרקים שגרונית (RA) היא מחלת חיסון עצמי הגורמת לדלקת במפרקים, וכתוצאה מכך לכאב, נוקשות ונפיחות. RA משפיעה בדרך כלל על המפרקים הקטנים של הידיים והרגליים, אך עלולה גם לכלול מפרקים גדולים יותר בגפיים.

בעיות הקשורות לעצבים

סיאטיקה: סיאטיקה מתייחסת לכאב שמקרין לאורך מסלול עצב הסיאטי, שמתחיל בגב התחתון, עובר דרך הירכיים והישבן ויורד לכל רגל. סיאטיקה נגרמת בדרך כלל מדחיסה או גירוי של העצב, לעתים קרובות עקב פריצת דיסק, היצרות של עמוד השדרה או דורבן עצם. התסמינים כוללים כאב, חוסר תחושה, עקצוצים וחולשה ברגל הפגועה.

נוירופתיה פריפריאלית: נוירופתיה פריפריאלית היא מצב שבו העצבים הפריפריאליים, שמעבירים אותות בין מערכת העצבים המרכזית לשאר הגוף, ניזוקים או לא מתפקדים כראוי. זה עלול לגרום לכאב, חוסר תחושה, עקצוצים וחולשה בגפיים. הגורמים לנוירופתיה פריפריאלית כוללים סוכרת, אלכוהוליזם, זיהומים ותרופות מסוימות.

תסמונת הכאב האזורי המורכב (CRPS): היא מצב כאב כרוני שמשפיע בדרך כלל על גפה אחת לאחר פציעה, ניתוח או טראומה. הסיבה המדויקת ל- CRPS אינה מובנת היטב, אך סבורים שהיא כרוכה בתפקוד לקוי במערכת העצבים הפריפריאלית והמרכזית. התסמינים כוללים כאב עז, נפיחות ושינויים בצבע העור, בטמפרטורה ובמרקם.

כאבים בגפיים

אבחון כאב בגפיים

היסטוריה רפואית ובדיקה גופנית אבחון כאבים בגפיים מתחיל בדרך כלל באנמנזה רפואית ובדיקה גופנית מקיפה. נותן שירותי הבריאות ישאל שאלות על תחילת הכאב, משכו וחומרתו, כמו גם על כל גורם שמחמיר או מקל על הסימפטומים. הבדיקה הגופנית עשויה לכלול הערכת טווח התנועה, הכוח והרפלקסים של הגפה הפגועה, כמו גם בדיקה של נפיחות, רגישות או חריגות אחרות

בדיקות הדמיה

רנטגן: רנטגן היא בדיקת הדמיה נפוצה המשמשת לצורך הדמיה של העצמות והמפרקים בגפיים. היא יכולה לסייע בזיהוי שברים, נקעים וחריגות מבניות אחרות.

MRI: הדמיית תהודה מגנטית (MRI) משתמשת במגנט עוצמתי וגלי רדיו על מנת ליצור תמונות מפורטות של המבנים הפנימיים של הגוף. MRI יכול לספק מידע רב יותר על רקמות רכות, כגון שרירים, גידים ורצועות, כמו גם לזהות בעיות בכלי דם ובעצבים.

סריקות CT: סריקות טומוגרפיה ממוחשבת (CT) משתמשות בסדרת צילומי רנטגן על מנת ליצור תמונות חתך של הגוף. סריקות CT יכולות לספק מידע מפורט יותר על עצמות ומפרקים ולסייע בזיהוי שברים או חריגות אחרות שאינן נראות בצילומי רנטגן רגילים.

אפשרויות טיפול בכאבים בגפיים

פיזיותרפיה ופעילות גופנית

 תרגילי מתיחות וחיזוק: תרגילים ממוקדים יכולים לעזור לשפר את הגמישות, הכוח והתפקוד בגפה הפגועה. פיזיותרפיסט יכול לפתח תוכנית אימונים מותאמת אישית לטיפול בבעיות ספציפיות ולעקוב אחר ההתקדמות לאורך זמן. טווח תנועה: תרגילי טווח תנועה נועדו לשפר או לשמר את טווח התנועה במפרק על ידי הנעת המפרק בעדינות לכל טווח התנועה שלו. תרגילי טווח תנועה יכולים להועיל במיוחד לאנשים עם דלקת פרקים או מצבים אחרים הקשורים למפרקים.

פעילויות אירוביות: ביצוע קבוע של פעילות אירובית, כגון הליכה, שחייה או רכיבה על אופניים, יכול לשפר את זרימת הדם, לשמור על משקל תקין ולקדם רווחה כללית. יש לבחור בפעילויות אירוביות בהתאם להעדפות ולכישורים האישיים, וניתן לשנות אותן לפי הצורך כדי להתאים אותן לכאב או למגבלות אחרות.

טיפול בגלי הלם לכאבים בגפיים

טיפול בגלי הלם הוא אפשרות טיפול לא פולשנית שמשתמשת בגלי קול עוצמתיים כדי לקדם ריפוי ולהפחית כאב. ישנם שני סוגים עיקריים של טיפול בגלי הלם: טיפול בגלי הלם חוץ גופיים (ESWT) וטיפול בגלי הלם רדיאליים (RSWT). ESWT מעביר גלי הלם ממוקדים לאזור ספציפי, בעוד ש-RSWT מייצר גלים רדיאליים שמתפשטים ממקום הטיפול.

מצבים בהם מטפלים באמצעות טיפול בגלי הלם בכאבים בכפיים

טיפול בגלי הלם משמש לטיפול במצבים שונים המשפיעים על הגפיים, כגון דלקת בגידים, דלקת כף הרגל והטנדונופתיה מסוידת. היעילות של טיפול בגלי הלם עשויה להשתנות בהתאם למצב המטופל ולפרמטרים הספציפיים של הטיפול בהם נעשה שימוש.

יתרונות בטיפול גלי הלם לכאבים בגפיים

טיפול בגלי הלם מציע מספר יתרונות פוטנציאליים: גישה לא פולשנית, זמן השבתה מינימלי והיכולת למקד לאזורים ספציפיים של כאב. מחקרים מסוימים דיווחו על תוצאות חיוביות עם טיפול בגלי הלם למצבים מסוימים,

לסיכום, התמודדות עם כאבים בגפיים חיונית לשמירה על רווחה כללית ואיכות חיים. על ידי הבנת הסיבות השונות לכאב בגפיים, פנייה לטיפול רפואי מתאים ובחינת אפשרויות הטיפול הקיימות, אנשים יכולים לנקוט בגישה יזומה לטיפול בסימפטומים שלהם ולפעול לשיפור הנוחות והתפקוד. החל מטיפולים מסורתיים כמו תרופות ופיזיותרפיה ועד לטיפולים חדשניים כמו טיפול בגלי הלם, קיימים נתיבים רבים להקלה ולריפוי עבור הסובלים מכאב בגפיים.

הירשם עכשיו לייעוץ חינם

אנו מעניקים את הטיפול היעיל ביותר ל..

מידע מקצועי
פציעות ספורט נפוצות

פציעות ספורט נפוצות ואיך לטפל בהן

השאיפה למצוינות אתלטית או אפילו למשחק פנאי תורמת המון למשתתפים, אך מגיעה עם הסיכון לפציעות, שיכולות להשבית את הספורטאים ולפגוע בביצועיהם. פציעות ספורט נפוצות יכולות

דקירות בכף רגל

דקירות בכף רגל

דמיינו שאתם הולכים ברחוב, עסוקים בענייניכם, ופתאום אתם חשים כאב חד בתחתית כף הרגל. הכאב כל כך פתאומי ועז שאתם עלולים לחשוב שדרכתם על משהו

כאבים בגפיים

סיבות לכאבים בגפיים ודרכי טיפול

כאבים בגפיים, בין אם מדובר בכאב חד או בכאב עמום ומתמשך, עלולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים. הגפיים, הכוללות את הידיים והרגליים, חיוניות לביצוע

כאב גב כרוני

סובלים מכאב גב כרוני – מה עושים?

כאב גב כרוני, אי נוחות מתמשכת בגב שנמשכת למעלה משלושה חודשים, היא מחלה שכיחה שמשפיעה על מיליונים ברחבי העולם. לא מדובר רק בכאב הפיזי. אי

טיפולים אלטרנטיביים לדלקת מפרקים

טיפולים אלטרנטיביים לדלקת מפרקים

כאבי גב תחתון חזקים יכולים להשפיע על יכולתך לבצע משימות ופעילויות יום-יומיות. הכאבים נובעים בדר”כ בשל בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כדי לטפל ביעילות בכאבי גב תחתון חזקים, חשוב להבין את הגורמים לכאבי גב תחתון חזקים כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים

כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים

כאבי גב תחתון חזקים יכולים להשפיע על יכולתך לבצע משימות ופעילויות יום-יומיות. הכאבים נובעים בדר”כ בשל בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כדי לטפל ביעילות בכאבי גב תחתון חזקים, חשוב להבין את הגורמים לכאבי גב תחתון חזקים כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

כאבי גב תחתון חזקים

כאבי גב תחתון חזקים

כאבי גב תחתון חזקים יכולים להשפיע על יכולתך לבצע משימות ופעילויות יום-יומיות. הכאבים נובעים בדר”כ בשל בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כדי לטפל ביעילות בכאבי גב תחתון חזקים, חשוב להבין את הגורמים לכאבי גב תחתון חזקים כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

טיפול בכאבי גב תחתון

טיפול בכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם בעיה נפוצה המשפיעה על אנשים בכל הגילאים. למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים זמינים שיכולים לעזור להפחית כאב ולשפר את איכות החיים.

טיפול בפציעות ספורט

טיפול בפציעות ספורט

פציעות ספורט הן תופעה שכיחה בקרב ספורטאים מכל הרמות, מחובבנים ועד מקצוענים. פציעות אלו יכולות לנוע בין מתיחות ונקעים קלים ועד לפציעות חמורות יותר כגון

טיפול בגלי הלם נגד כאבים בכתפיים ובשכמות

כאבי כתפיים

כאבי כתפיים הם בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. הכאב יכול להשתנות בין קל לחמור ועלול להקרין גם לצוואר, לזרועות ו/או לגב.

דלקת בכתף

דלקת בכתף טיפול

טיפול יעיל בדלקות בכתף סובלים מדלקות בכתף שלא עוברות? במרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים של רפואות מציעים לכם טיפול יעיל ולא פולשני לבעיה באמצעות גלי

כאבי גב עליון

כאבי גב עליון

טיפול יעיל ולא פולשני לכאבי גב עליון כאבי גב עליון הם בעיה אופיינית לעידן המודרני עקב עבודה ממושכת מול מסכי מחשב. ישיבה זו גורמת לניוון

גלי הלם כללית

גלי הלם כללית

טיפול בגלי הלם כללית חברים בקופת חולים כללית? סובלים מכאבים ומבקשים לטפל בהם עם גלי הלם? במרפאות של “רפואות” הפעולות באחד עשרה מקומות ברחבי הארץ,

טיפול בגלי הלם כללית מושלם

טיפול בגלי הלם כללית מושלם

מבוטחי כללית מושלם מוזמנים לטיפולי גלי הלם באחת עשרה המרפאות של רפואות, מרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים, הפרושות ברחבי הארץ. הטיפול בגלי הלם כללית מושלם מיועד

דורבן בעקב אכילס

דורבן בעקב אכילס

על בעיית דורבן בעקב אכילס במרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים “מרפאות” מטפלים באמצעות שיטה מתקדמת, לא פולשנית ואפקטיבית של גלי הלם בבעיות שונות, לרבות בעיית

חיזוק הסוגרים

חיזוק הסוגרים

חיזוק הסוגרים עזרת גלי הלם לא אחת חיזוק הסוגרים קשור באופן ישיר לחיזוק אברי רצפת האגן. עבור מקרים אלו מציעים לכם במרפאות של רשת רפואות

בריחת שתן לנשים

בריחת שתן לנשים

טיפול בבריחת שתן נשים בריחת שתן נשים הינה תופעה נפוצה הגורמת לסובלות ממנה לחוסר נוחות, ואף לשיבוש אורחות חיים עם הימנעות מיציאה מהבית וממפגש עם

טיפול בדורבן מכבי

טיפול בדורבן מכבי

טיפול בדורבן בעקב מכבי מבוטחים בקופת חולים מכבי וסובלים מבעיית דורבן בכף הרגל? חשוב שתדעו כי בימינו טיפול בדורבן בעקב מכבי כולל הליך אפקטיבי וחדיש

פתרון לכאבי ברכיים

פתרון לכאבי ברכיים

במרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים של רפואות מספקים מענה לבעיות שונות באמצעות טיפול בגלי הלם, לרבות פתרון לכאבי ברכיים הנובע מהסתיידות ודלקות בגידים, וכן עקב

כאבים בצוואר העליון

כאבים בצוואר העליון

כאבי צוואר הפכו בעשורים האחרונים לתופעה שכיחה למדי, במיוחד לאור תרבות העבודה מול המחשב. בעבודה מול מחשב, בצפייה ממושכת בטלפון נייד או בטלוויזיה, אנו עלולים

כאבים בכף היד

כאבים בכף היד

כאב בכף היד אחד הגורמים המרכזיים לכאבים כרוניים בגוף הוא מצב של דלקת. דלקת הוא תהליך שאותו יוזם הגוף בכדי להתמודד עם ליקויים ובעיות שונות

דלקות בכף היד

דלקות בכף היד

דלקת בכף היד מתיחה של גידי כף היד או שורש כף היד, תנועה חדה או חבלה באזור כף היד, יכולות כולן להוביל למצב של היווצרות

הסתיידות בכתף

הסתיידות בכתף

מה זה הסתיידות בכתף? הסתיידות בכתף מתייחסת להצטברות של גבישי סידן ברקמות הרכות של הכתף, במיוחד בתוך הגידים או סביבם. תופעה זו אינה רק הצטברות

כאבי כתף וצוואר

כאבי כתף וצוואר

כאבים בצוואר ובכתף כאבים באזור הצוואר, הגב העליון והכתפיים הם לא תופעה חדשה של העידן המודרני, אבל בעידן הנוכחי כאבים אלה נובעים בדרך כלל מפעילויות

כאבים עזים ברגליים

כאבים עזים ברגליים

כאבים חזקים ברגליים כאבים יכולים להתפתח בכל מקום בגוף ובמרבית הפעמים גם אפשר לפענח את הגורם להם, גם ללא סדרה ארוכה של בדיקות. יחד עם

כאבים בגב תחתון ואגן

כאבים בגב תחתון ואגן

כאבי גב תחתון ואגן כאבים באזור הגב התחתון היא תופעה שכיחה מאוד, במיוחד בעידן המודרני בו רובנו מעבירים את זמננו בישיבה ארוכה, לרוב בתנוחה לא

טיפול בהידבקויות ניתוח קיסרי

טיפול בהידבקויות ניתוח קיסרי

הידבקויות אחרי ניתוח קיסרי כ-50% מהנשים שעברו ניתוח קיסרי תסבולנה ממצב של הידבקויות אחרי ניתוח קיסרי. כל ניתוח קיסרי נוסף שעוברת האישה, יגביר את הסיכוי

טיפול בצלקת של ניתוח קיסרי

טיפול בצלקת של ניתוח קיסרי

צלקת ניתוח קיסרי במסגרת ניתוח קיסרי מבוצע חתך משמעותי באזור הבטן התחתונה, דרכו מיילדים למעשה את התינוק. לצורך סגירת החתך מבוצעת תפירה של שכבות העור

איך מטפלים בפריצת דיסק

איך מטפלים בפריצת דיסק

פריצת דיסק בין כל סוגי הגורמים לכאבי גב, פריצת דיסק היא ללא ספק המפחידה ביותר ולמרבה הצער, גם הנפוצה ביותר. יחד עם זאת, כשיורדים יותר

דלקת וכאבים ברצפת האגן

דלקת וכאבים ברצפת האגן

תפקוד לקוי של רצפת האגן הפרעה בתפקוד רצפת האגן היא חוסר היכולת לבצע תפקוד שיגרתי כראוי ולתאם את שרירי רצפת האגן, כך שתתקיים פעילות תקינה

דה קרוון (דה קרווין)

דה קרוון (דה קרווין)

דלקת דה קרווין – כל מה שחשוב לדעת עליה טנוסינוביטיס של דה קרווין הידועה גם בשם – תסמונת דה קרוון היא דלקת (טנדיניטיס) של הגידים

כאב בבוהן כף הרגל

כאב בבוהן כף הרגל

למרות שלרבים מאיתנו הן נראות לא ממש חשובות, הרי שאצבעות כפות הרגליים משמשות אותנו בשמירה על שיווי המשקל ובהנעת הגוף קדימה בזמן ריצה והליכה. על

רפואות גלי הלם

 מומחי רפואות לשרותך…