מצב נגישות / ניווט באמצעות מקלדת דלג לתוכן תפריט ניווט נגיש פאנל נגישות איפוס נגישות מפת אתר הצהרת נגישות
הראשונים שהביאו את טיפול גלי ההלם לישראל!

תקנים והסמכות

תו איכות ISO 13485-1 ISO 9001 

עד 80% החזר לכל המבוטחים בביטוחי בריאות בסעיף מחליף ניתוח בגלי הלם בחברות הביטוח: 

הירשם עכשיו לייעוץ חינם!
או
הירשם עכשיו לייעוץ חינם!
או

דקירות בכף רגל

רפואות - טיפול בגלי הלם > דקירות בכף רגל
דקירות בכף רגל

דמיינו שאתם הולכים ברחוב, עסוקים בענייניכם, ופתאום אתם חשים כאב חד בתחתית כף הרגל. הכאב כל כך פתאומי ועז שאתם עלולים לחשוב שדרכתם על משהו חד. התחושה המטלטלת הזו של דקירות בכף הרגל נפוצה יותר ממה שאתם חושבים ויכולה להיות סיבה לדאגה. לעתים קרובות, זה סימן לכך שמשהו במבנה המורכב של כף הרגל לא בסדר. כאב דוקר בכף הרגל יכול להיות חוויה מצערת ומגבילה, המשפיעה על הפעילויות היומיומיות ומפחיתה את איכות החיים הכללית. הבנת הגורמים, התסמינים ואפשרויות הטיפול לכאב דוקר בכף הרגל חיונית לכל מי שחווה אי נוחות זו.

גורמים שכיחים לדקירות בכף רגל

פציעות

  1. נקעים ומתיחות

נקע הוא פגיעה ברצועה, בעוד שמתיחה היא פגיעה בשריר או בגיד. שניהם יכולים לגרום לכאב דוקר בכף הרגל. נקעים ומתיחות יכולים לנבוע מתנועות פתאומיות, כגון פיתול או גלגול כף הרגל, ויכולים להתרחש במהלך ספורט או פעילויות גופניות אחרות. התסמינים יכולים לכלול כאב חד, נפיחות וקושי בהליכה או נשיאת משקל על כף הרגל הפגועה.

  1. שברים

שברים הם שברים או סדקים בעצמות כף הרגל. הם יכולים לנבוע מטראומה ישירה, כגון הפלת חפץ כבד על כף הרגל, או מלחץ חוזר ונשנה, כמו ריצה על משטחים קשים. תסמיני שבר בכף הרגל יכולים לכלול כאב פתאומי וחמור, נפיחות, חבורות וקושי בהליכה.

  1. דלקת בפסיה הפלנטרית

דלקת בפסיה הפלנטרית היא גורם שכיח לכאב דוקר בעקב. היא מתרחשת כאשר הפסיה הפלנטרית, רצועת רקמה עבה שעוברת לאורך תחתית כף הרגל, הופכת מודלקת. דלקת זו יכולה לנבוע משימוש יתר, נעליים לא מתאימות או השמנת יתר. הכאב הוא לעתים קרובות חמור יותר בבוקר או לאחר תקופות של חוסר פעילות ויכול להרגיש כמו תחושת דקירה חדה בעקב.

הפרעות ומצבים

  1. נוירומות

נוירומה היא התעבות של רקמת עצב, שנגרמת לרוב מגירוי או לחץ על העצב. נוירומה של מורטון היא סוג נפוץ של נוירומה שמשפיעה על כף הרגל ומופיעה בין האצבע השלישית לרביעית. היא יכולה לגרום לכאב חד ודוקר, לאלחוש ולנימול בכרית כף הרגל.

  1. תסמונת התעלה התרסלית

תסמונת התעלה התרסלית מתרחשת כאשר העצב השוקתי האחורי נלחץ כשהוא עובר דרך התעלה התרסלית, חלל צר ליד הקרסול. לחץ זה יכול לגרום לכאב דוקר, צריבה ונימול בכף הרגל ובקרסול. התסמינים מחמירים בדרך כלל בפעילות וייתכן שינוחו בעזרת מנוחה.

  1. נוירופתיה פריפרית

נוירופתיה פריפרית היא מצב שבו העצבים הפריפריים ניזוקים, לעתים קרובות עקב סוכרת או מצבים רפואיים אחרים. נזק זה יכול לגרום למגוון תסמינים, כולל כאב דוקר, אלחוש ונימול בכפות הרגליים. במקרים חמורים, נוירופתיה פריפרית עלולה להוביל לבעיות שיווי משקל ולקשיים בהליכה.

גורמים אחרים

  1. נעליים לא מתאימות

נעליים הדוקות מדי, קטנות מדי או חסרות תמיכה נאותה עלולות לגרום ללחץ על העצבים והרקמות של כף הרגל, מה שמוביל לכאב דוקר. נעילת נעלי עקב גבוהות או נעליים עם קופסת אצבעות צרה עלולה גם לתרום לכאבים ואי נוחות בכף הרגל.

  1. שימוש יתר ומאמץ

כאב דוקר בכף הרגל עלול לנבוע משימוש יתר ומאמץ, במיוחד אצל ספורטאים ואנשים שמבלים פרקי זמן ארוכים על הרגליים. תנועות חוזרות ולחץ מוגזם על כף הרגל עלולים להוביל לדלקת, לפציעה ולכאב.

  1. גיל וגורמי אורח חיים

ככל שאנו מתבגרים, כריות השומן בכפות הרגליים שלנו עלולות להידק, מה שהופך את העצמות והמפרקים לפגיעים יותר ללחץ ולפציעה. בנוסף, גורמי אורח חיים מסוימים, כגון השמנת יתר ועישון, עלולים להגביר את הסיכון לכאבים ואי נוחות בכף הרגל.

דקירות בכף רגל

זיהוי דקירות בכף רגל: תסמינים ואבחון

זיהוי תסמינים נפוצים

כאב דוקר בכף הרגל יכול להתבטא בדרכים שונות, בהתאם לסיבה הבסיסית. תסמינים נפוצים הקשורים לכאב דוקר בכף הרגל כוללים:

  • כאב חד, דוקר או יורה בכף הרגל
  • כאב שמחמיר בפעילות או נשיאת משקל
  • נפיחות, אדמומיות או חום באזור הפגוע
  • תחושות של נימול, עקצוץ או צריבה
  • קושי בהליכה או נשיאת משקל על כף הרגל הפגועה

אמצעי אבחון ובדיקות

הערכה יסודית על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות חיונית לאבחון מדויק של כאב דוקר בכף הרגל. תהליך האבחון עשוי לכלול:

  • היסטוריה רפואית מפורטת ובדיקה גופנית
  • בדיקות הדמיה, כגון רנטגן, MRI או אולטרסאונד
  • בדיקות הולכה עצבית או אלקטרומיוגרפיה (EMG)
  • בדיקות דם לשלילת מצבים רפואיים בסיסיים

חשיבות האבחון המדויק

אבחון מדויק חיוני לקביעת תוכנית הטיפול המתאימה ולהבטחת התוצאה הטובה ביותר האפשרית. אבחון שגוי של הסיבה לכאב דוקר בכף הרגל עלול להוביל לטיפול לא מספק או לא יעיל, להאריך את הכאב והאי-נוחות ואף להחמיר את המצב הבסיסי.

אפשרויות טיפול לדקירות בכף רגל

טיפולים שמרניים

  1. מנוחה, קרח, לחץ והרמה (RICE)

פרוטוקול RICE הוא טיפול נפוץ ראשוני לסוגים רבים של כאב בכף הרגל, כולל כאב דוקר. הוא כולל מנוחה של כף הרגל הפגועה, הנחת קרח להפחתת הדלקת, שימוש בלחץ כדי למזער נפיחות והרמת כף הרגל כדי לקדם ריפוי.

  1. משככי כאבים ללא מרשם

תרופות נוגדות דלקת לא סטרואידיות (NSAIDs), כגון איבופרופן או נקסין, יכולות לסייע בהפחתת דלקת ולהקל על הכאב. חשוב לעקוב אחר המינונים המומלצים ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות אם הכאב נמשך.

  1. פיזיותרפיה ותרגילי מתיחה

פיזיותרפיה יכולה לעזור לשפר את הגמישות, הכוח והאיזון בכף הרגל, להפחית כאב ולמנוע פציעות עתידיות. פיזיותרפיסט עשוי להמליץ על תרגילים ומתיחות ספציפיים כדי להתמקד בשרירים, בגידים וברצועות המעורבים בסיבה הבסיסית לכאב הדוקר בכף הרגל.

התערבויות רפואיות

  1. תרופות מרשם

במקרים מסוימים, תרופות מרשם עשויות להיות נחוצות כדי להתמודד עם כאב דוקר בכף הרגל. אלה יכולים לכלול נוגדי דלקת לא סטרואידים חזקים יותר, קורטיקוסטרואידים או אפילו תרופות לכאב עצבי, בהתאם לסיבה הבסיסית לכאב.

  1. אורתופדיה ושינויים בנעליים

מדרסים מותאמים אישית או סוליות לנעליים יכולים לספק תמיכה וריפוד נוספים, ולסייע בהקלה על הלחץ באזורים הפגועים בכף הרגל. במקרים מסוימים, ייתכן שיומלצו גם שינויים בנעליים, כגון נעליים רחבות יותר או נעליים עם עקב נמוך יותר.

  1. זריקות והליכים אחרים

זריקות של קורטיקוסטרואידים או חומרי הרדמה מקומיים יכולים לספק הקלה זמנית מכאב דוקר בכף הרגל, במיוחד למצבים כמו דלקת כף הרגל ונוירומות. במקרים חמורים יותר, ייתכן שיהיה צורך בהתערבות כירורגית כדי לטפל בסיבה הבסיסית לכאב.

טיפולים אלטרנטיביים

  1. דיקור סיני

דיקור סיני הוא טכניקה מסורתית של הרפואה הסינית הכוללת החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף כדי לקדם ריפוי ולהקל על כאב. מחקרים מסוימים הראו שדיקור סיני יכול להיות טיפול יעיל לסוגים מסוימים של כאב בכף הרגל, כולל דלקת כף הרגל.

  1. עיסוי טיפולי

עיסוי טיפולי יכול לעזור להקל על כאב ומתיחות בשרירים וברקמות הרכות של כף הרגל. מעסה מוסמך יכול להשתמש בטכניקות שונות כדי להתמקד באזורים הפגועים ולקדם הרפיה והקלה על כאב.

  1. תרופות צמחיות ותוספי תזונה

כמה תרופות צמחיות ותוספי מזון, כמו כורכום, ג’ינג’ר וחומצות שומן אומגה 3, בעלי תכונות אנטי דלקתיות שעשויות לסייע בהפחתת כאב ודלקת בכף הרגל. חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שמתחילים לקחת כל תוסף מזון או תרופה צמחית חדשה, מכיוון שהם עלולים להשפיע על תרופות אחרות או לגרום לתופעות לוואי.

טיפול בגלי הלם לכאב דקירות בכף רגל

טיפול בגלי הלם הוא טיפול לא פולשני המשתמש בגלי קול עוצמתיים כדי לעורר את תהליך הריפוי הטבעי של הגוף. הוא שימש לטיפול במצבים שונים של מערכת השריר והשלד, כולל דלקת כף הרגל (פלנטאר פאשיאיטיס) ומקורות אחרים לכאב בכף הרגל. טיפול בגלי הלם הוא אפשרות טיפול מבטיחה עבור אנשים מסוימים הסובלים מכאב דקירה בכף הרגל, חשוב לקחת בחשבון את תופעות הלוואי האפשריות ואת עלות ההליך.

כאב דקירה בכף הרגל עלול להשפיע באופן משמעותי על חיי היומיום ועל הרווחה. הבנת הסיבות האפשריות, זיהוי הסימפטומים ובחינת אפשרויות הטיפול יכולים לעזור לאנשים למצוא הקלה ולחזור לאיכות חיים טובה. כמו בכל בעיה רפואית, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות כדי לקבל אבחנה מדויקת ותוכנית טיפול מותאמת אישית. עם הגישה הנכונה, אנשים רבים יכולים להתמודד בהצלחה ולהקל על כאב דקירה בכף הרגל.

גורמים נוספים לדקירות בכף הרגל:

דורבן ברגל באופן ספציפי, מעורב לעתים קרובות בגרימת תחושות דקירה בכף הרגל עקב הצמיחה הגרמית הבולטת לתוך הרקמה הרכה של כף הרגל, מה שמוביל לדלקת וכאב. הם בדרך כלל תוצאה של לחץ כרוני על שרירי כף הרגל והרצועות, כמו גם קריעה חוזרת ונשנית של הקרום המכסה את עצם העקב. זה נראה לעתים קרובות אצל ספורטאים, במיוחד רצים, או אנשים הסובלים מעודף משקל, כמו עודף משקל מפעיל עומס נוסף על מבני כף הרגל. נעליים לא מתאימות או הליכה לא תקינה יכולות להחמיר את המצב, להגדיל את הסבירות לפתח דורבן ברגל וכאבים נלווים.

לסיכום, דקירות בכף הרגל גורמים לכאבים עזים, במיוחד כאשר הכאבים נגרמים  מדורבן בעקב, יכול להיות יותר מסתם מטרד – הוא יכול להיות מכשול משמעותי בחיי היום-יום. הבנת הסיבות והתסמינים היא הצעד הראשון בדרך לטיפול יעיל. טיפולים שמרניים, כגון נעליים מתאימות, מדרסים ופיזיותרפיה, מניבים לעתים קרובות תוצאות חיוביות.

הירשם עכשיו לייעוץ חינם

אנו מעניקים את הטיפול היעיל ביותר ל..

מידע מקצועי
פציעות ספורט נפוצות

פציעות ספורט נפוצות ואיך לטפל בהן

השאיפה למצוינות אתלטית או אפילו למשחק פנאי תורמת המון למשתתפים, אך מגיעה עם הסיכון לפציעות, שיכולות להשבית את הספורטאים ולפגוע בביצועיהם. פציעות ספורט נפוצות יכולות

דקירות בכף רגל

דקירות בכף רגל

דמיינו שאתם הולכים ברחוב, עסוקים בענייניכם, ופתאום אתם חשים כאב חד בתחתית כף הרגל. הכאב כל כך פתאומי ועז שאתם עלולים לחשוב שדרכתם על משהו

כאבים בגפיים

סיבות לכאבים בגפיים ודרכי טיפול

כאבים בגפיים, בין אם מדובר בכאב חד או בכאב עמום ומתמשך, עלולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים. הגפיים, הכוללות את הידיים והרגליים, חיוניות לביצוע

כאב גב כרוני

סובלים מכאב גב כרוני – מה עושים?

כאב גב כרוני, אי נוחות מתמשכת בגב שנמשכת למעלה משלושה חודשים, היא מחלה שכיחה שמשפיעה על מיליונים ברחבי העולם. לא מדובר רק בכאב הפיזי. אי

טיפולים אלטרנטיביים לדלקת מפרקים

טיפולים אלטרנטיביים לדלקת מפרקים

כאבי גב תחתון חזקים יכולים להשפיע על יכולתך לבצע משימות ופעילויות יום-יומיות. הכאבים נובעים בדר”כ בשל בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כדי לטפל ביעילות בכאבי גב תחתון חזקים, חשוב להבין את הגורמים לכאבי גב תחתון חזקים כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים

כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים

כאבי גב תחתון חזקים יכולים להשפיע על יכולתך לבצע משימות ופעילויות יום-יומיות. הכאבים נובעים בדר”כ בשל בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כדי לטפל ביעילות בכאבי גב תחתון חזקים, חשוב להבין את הגורמים לכאבי גב תחתון חזקים כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

כאבי גב תחתון חזקים

כאבי גב תחתון חזקים

כאבי גב תחתון חזקים יכולים להשפיע על יכולתך לבצע משימות ופעילויות יום-יומיות. הכאבים נובעים בדר”כ בשל בעיות בריאות פיזיות ונפשיות. כדי לטפל ביעילות בכאבי גב תחתון חזקים, חשוב להבין את הגורמים לכאבי גב תחתון חזקים כדי למצוא את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר.

טיפול בכאבי גב תחתון

טיפול בכאבי גב תחתון

כאבי גב תחתון הם בעיה נפוצה המשפיעה על אנשים בכל הגילאים. למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים זמינים שיכולים לעזור להפחית כאב ולשפר את איכות החיים.

טיפול בפציעות ספורט

טיפול בפציעות ספורט

פציעות ספורט הן תופעה שכיחה בקרב ספורטאים מכל הרמות, מחובבנים ועד מקצוענים. פציעות אלו יכולות לנוע בין מתיחות ונקעים קלים ועד לפציעות חמורות יותר כגון

טיפול בגלי הלם נגד כאבים בכתפיים ובשכמות

כאבי כתפיים

כאבי כתפיים הם בעיה שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים. הכאב יכול להשתנות בין קל לחמור ועלול להקרין גם לצוואר, לזרועות ו/או לגב.

דלקת בכתף

דלקת בכתף טיפול

טיפול יעיל בדלקות בכתף סובלים מדלקות בכתף שלא עוברות? במרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים של רפואות מציעים לכם טיפול יעיל ולא פולשני לבעיה באמצעות גלי

כאבי גב עליון

כאבי גב עליון

טיפול יעיל ולא פולשני לכאבי גב עליון כאבי גב עליון הם בעיה אופיינית לעידן המודרני עקב עבודה ממושכת מול מסכי מחשב. ישיבה זו גורמת לניוון

גלי הלם כללית

גלי הלם כללית

טיפול בגלי הלם כללית חברים בקופת חולים כללית? סובלים מכאבים ומבקשים לטפל בהם עם גלי הלם? במרפאות של “רפואות” הפעולות באחד עשרה מקומות ברחבי הארץ,

טיפול בגלי הלם כללית מושלם

טיפול בגלי הלם כללית מושלם

מבוטחי כללית מושלם מוזמנים לטיפולי גלי הלם באחת עשרה המרפאות של רפואות, מרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים, הפרושות ברחבי הארץ. הטיפול בגלי הלם כללית מושלם מיועד

דורבן בעקב אכילס

דורבן בעקב אכילס

על בעיית דורבן בעקב אכילס במרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים “מרפאות” מטפלים באמצעות שיטה מתקדמת, לא פולשנית ואפקטיבית של גלי הלם בבעיות שונות, לרבות בעיית

חיזוק הסוגרים

חיזוק הסוגרים

חיזוק הסוגרים עזרת גלי הלם לא אחת חיזוק הסוגרים קשור באופן ישיר לחיזוק אברי רצפת האגן. עבור מקרים אלו מציעים לכם במרפאות של רשת רפואות

בריחת שתן לנשים

בריחת שתן לנשים

טיפול בבריחת שתן נשים בריחת שתן נשים הינה תופעה נפוצה הגורמת לסובלות ממנה לחוסר נוחות, ואף לשיבוש אורחות חיים עם הימנעות מיציאה מהבית וממפגש עם

טיפול בדורבן מכבי

טיפול בדורבן מכבי

טיפול בדורבן בעקב מכבי מבוטחים בקופת חולים מכבי וסובלים מבעיית דורבן בכף הרגל? חשוב שתדעו כי בימינו טיפול בדורבן בעקב מכבי כולל הליך אפקטיבי וחדיש

פתרון לכאבי ברכיים

פתרון לכאבי ברכיים

במרפאות כאב לטיפול בכאבים כרוניים של רפואות מספקים מענה לבעיות שונות באמצעות טיפול בגלי הלם, לרבות פתרון לכאבי ברכיים הנובע מהסתיידות ודלקות בגידים, וכן עקב

כאבים בצוואר העליון

כאבים בצוואר העליון

כאבי צוואר הפכו בעשורים האחרונים לתופעה שכיחה למדי, במיוחד לאור תרבות העבודה מול המחשב. בעבודה מול מחשב, בצפייה ממושכת בטלפון נייד או בטלוויזיה, אנו עלולים

כאבים בכף היד

כאבים בכף היד

כאב בכף היד אחד הגורמים המרכזיים לכאבים כרוניים בגוף הוא מצב של דלקת. דלקת הוא תהליך שאותו יוזם הגוף בכדי להתמודד עם ליקויים ובעיות שונות

דלקות בכף היד

דלקות בכף היד

דלקת בכף היד מתיחה של גידי כף היד או שורש כף היד, תנועה חדה או חבלה באזור כף היד, יכולות כולן להוביל למצב של היווצרות

הסתיידות בכתף

הסתיידות בכתף

מה זה הסתיידות בכתף? הסתיידות בכתף מתייחסת להצטברות של גבישי סידן ברקמות הרכות של הכתף, במיוחד בתוך הגידים או סביבם. תופעה זו אינה רק הצטברות

כאבי כתף וצוואר

כאבי כתף וצוואר

כאבים בצוואר ובכתף כאבים באזור הצוואר, הגב העליון והכתפיים הם לא תופעה חדשה של העידן המודרני, אבל בעידן הנוכחי כאבים אלה נובעים בדרך כלל מפעילויות

כאבים עזים ברגליים

כאבים עזים ברגליים

כאבים חזקים ברגליים כאבים יכולים להתפתח בכל מקום בגוף ובמרבית הפעמים גם אפשר לפענח את הגורם להם, גם ללא סדרה ארוכה של בדיקות. יחד עם

כאבים בגב תחתון ואגן

כאבים בגב תחתון ואגן

כאבי גב תחתון ואגן כאבים באזור הגב התחתון היא תופעה שכיחה מאוד, במיוחד בעידן המודרני בו רובנו מעבירים את זמננו בישיבה ארוכה, לרוב בתנוחה לא

טיפול בהידבקויות ניתוח קיסרי

טיפול בהידבקויות ניתוח קיסרי

הידבקויות אחרי ניתוח קיסרי כ-50% מהנשים שעברו ניתוח קיסרי תסבולנה ממצב של הידבקויות אחרי ניתוח קיסרי. כל ניתוח קיסרי נוסף שעוברת האישה, יגביר את הסיכוי

טיפול בצלקת של ניתוח קיסרי

טיפול בצלקת של ניתוח קיסרי

צלקת ניתוח קיסרי במסגרת ניתוח קיסרי מבוצע חתך משמעותי באזור הבטן התחתונה, דרכו מיילדים למעשה את התינוק. לצורך סגירת החתך מבוצעת תפירה של שכבות העור

איך מטפלים בפריצת דיסק

איך מטפלים בפריצת דיסק

פריצת דיסק בין כל סוגי הגורמים לכאבי גב, פריצת דיסק היא ללא ספק המפחידה ביותר ולמרבה הצער, גם הנפוצה ביותר. יחד עם זאת, כשיורדים יותר

דלקת וכאבים ברצפת האגן

דלקת וכאבים ברצפת האגן

תפקוד לקוי של רצפת האגן הפרעה בתפקוד רצפת האגן היא חוסר היכולת לבצע תפקוד שיגרתי כראוי ולתאם את שרירי רצפת האגן, כך שתתקיים פעילות תקינה

דה קרוון (דה קרווין)

דה קרוון (דה קרווין)

דלקת דה קרווין – כל מה שחשוב לדעת עליה טנוסינוביטיס של דה קרווין הידועה גם בשם – תסמונת דה קרוון היא דלקת (טנדיניטיס) של הגידים

כאב בבוהן כף הרגל

כאב בבוהן כף הרגל

למרות שלרבים מאיתנו הן נראות לא ממש חשובות, הרי שאצבעות כפות הרגליים משמשות אותנו בשמירה על שיווי המשקל ובהנעת הגוף קדימה בזמן ריצה והליכה. על

רפואות גלי הלם

 מומחי רפואות לשרותך…